پس از تدفین آیت الله شهید رییسی و نزدیک شدن به موعد ثبت نام انتخاباتی، اسامی متعددی برای حضور در این آوردگاه به گوش می خورد.

نام هایی آشنا و بعضا غریب، همچون سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، علی زاکانی،  محمدرضا عارف، محمد مخبر، احمد وحیدی، پرویز فتاح و…  که هر کدام از گروه و حزبی خاص نمایندگی می‌کنند.

گمانه زنی ها حاکی از حضور دو شخصیت مهم دیگر، یعنی محمد شریعتمداری وزیر سابق اصلاحات و داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم است.
در این بین اما با توجه به نوع عملکردِ مختوم به شهادتِ آیت الله رییسی، مطالبه عموم مردم از رییس جمهور بعد، ادامه دادن راه شهید رییسی است. از طرفی اهمیت ویژه مباحث اقتصادی در این شرایط، پررنگ تر خواهد بود.

با توجه به این دو مورد به نظر میرسد در این انتخابات شاهد پدیده هایی باشیم که بر خلاف سایر نامزد ها که پیشتر در عالم سیاست مطرح بوده اند، در حوزه اقتصاد وجه تخصصی تری داشته باشند و مردم را علیرغم انتخاب های همیشگی به سمت خود سوق دهند.

با این حساب این انتخابات می‌تواند عرصه رقابت جدی محمد شریعتمداری از جریان اصلاحات و داود منظور باشد که با در نظر گرفتن نزدیکی منظور به دولت سیزدهم و اشراف نزدیک تر به شرایط کنونی می‌شود شانس بیشتری برای او قائل بود

https://aftabyazdonline.ir/?p=95394