وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پیشرفت نظامی کشور خروجی وزارت علوم و دانشگاهیان است، گفت: در تکریم افراد نباید اجازه ورود به کنش‌های سیاسی بدهیم. 

به گزارش گروه اجتماعی آفتاب یزد حمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم نکوداشت سید محمد بلورچیان بنیان گذار و موسس پیشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران که امروز نهم اردیبهشت در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برگزار شد، گفت: ساختن سخت و خراب کردن آسان است؛؛ باید یاد بگیریم و یاد بدهیم حفظ کردن آنچه ساخته شده است سخت است.

وی افزود: باید در کشور قدردان بزرگان و مفاخر جدای از کنش‌های سیاسی بود، نباید اجازه ورود به کنش‌های سیاسی در رابطه با تکریم‌های افراد ارزشمند و فاخر را بدهیم. باید در کتاب‌های درسی درباره تکریم و آموزش آن فرهنگسازی شود.

وزیر علوم با اشاره به طرح پژوهشی که در این وزارتخانه انجام شده است، گفت: طرح پژوهشی درباره اینکه وقتی استاد و مولفی می‌خواهد یک کتاب را بنویسد و این کتاب مرجع باشد، باید چه ویژگی‌هایی را در نظر بگیرد. نتیجه این طرح پژوهشی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است تا مورد استفاده قرار دهند.

زلفی گل افزود: در شهر تبریز کار قشنگی در یک پارک انجام شده است. در این پارک تندیس مفاخر استان به همراه زندگینامه آن ها وجود دارد. ما باید قدردان افرادی مانند استاد بلورچیان و دیگر مفاخر کشور که در پیشرفت‌ها نقش تاثیرگذار داشته‌اند باشیم. این روزها شاهد عملیات وعده صادق بودیم که حس غرور به ایرانیان دست داد. خروجی عملیات وعده صادق از وزارت علوم و دانشگاهیان است. این دانشگاهیان بودند که این پیشرفت نظامی را رقم زده‌اند. درست است در دانشگاه‌ها نقص داریم؛ اما نمی‌توان چشم بر پیشرفت و تاثیرگذاری آن هم بگذاریم؛ البته افتخاراتی که به لحاظ علمی در کشور می‌افتد زحمات گذشتگان نیز در آن دخیل است که باید قدردان باشیم.

وی با بیان اینکه دانایی پلکانی و تدریجی به وجود می‌آید، تصریح کرد: پیشرفت‌های کشور با اقدامات جهادی اساتید و دانشجویان شکل می‌گیرد. نباید اجازه بدهیم به دانشجو و استاد کمترین بی حرمتی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: انسان‌هایی همانند استاد بلورچیان سرمایه نمادین کشور هستند که می‌توان این سرمایه نمادین انسان، نماد یا یک نشان باشد؛ اما این دسته از افراد هر کجا باشند آن مکان دارای ارزش می‌شود.

https://aftabyazdonline.ir/?p=94941