صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران جز معدود رسانه های جهان است که در اختیار حاکمیت قرار گرفته است، فراز و فرودهای صدا و سیما در دهه های اخیر نشان از یک مسیر ثابت بروز مخاطبی محتوایی بوده است، تنها در دوره سرافراز این مسیر با تلاطمات زیادی همراه بود که نتیجه اش استعفای(یا عزل) ایشان بود.

به گزارش گروه فرهنگی آفتاب یزد در دوره اخیر صدا و سیما بعد از انتصاب آقای جبلی مسیر حرکتی صدا و سیما با شعارهای مختلف تیم جدید مدیریتی تغییر کرد، “محتوا” کلید واژه رایج صدا و سیما شد.

حال با گذشت حدود ۲ سال از عملکرد جبلی و تیم جدیدش می‌توان عملکرد او را بررسی کرد. آنچه که اعتراف ایشان به شکست را در این دو سال تقویت کرد، سخنرانی اخیر ایشان بود و جمله کلیدی ” برنامه پرمحتوای بی مخاطب بدرد نمیخورد” برخی رسانه ها این تعبیر ایشان را اعلام موضع شکست و تغییر دست فرمان مدیریت صدا و سیما می‌دانند.

حال آیا واقعیت این است؟

حذف برنامه های پرمخاطب دورهمی، خندوانه، عصرجدید و… همچنین سریال های پرمخاطب تلویزیون ایده اولی را تقویت میکند، بعد از ماجرای بازگشت برخی سلبریتی ها و حواشی آن و حمایت جبلی از طیف تندرو سازمان بنظر می رسد، این رویکرد جبلی کاملا متفاوت گذشته است.

جبلی زمانی از نیامدن امثال رشیدپور و گلزار حمایت کرد و الان در مصاحبه های اخیرش تاکید بیش از پیش بر استفاده از هنرمندان و چهره ها و بازگشت برندهای گذشته تلویزیون از جمله پایتخت، زیرخاکی و… دارد.

بنظر می رسد بعد از شکست سنگین برنامه های جدید صدا و سیما از جمله برنامه سیدخندان، کلمه و… که جبلی علاوه بر حضور در پشت صحنه این برنامه ها، آن ها را برنامه های شاخص دوران تحول نام برد، به این نتیجه رسیده اند که باید فکری به حال کاهش مخاطب کنند!

شاید خبرهایی که از کاهش شدید مخاطب تلویزیون به گوش می رسد و عدم موفقیت برنامه های تیم جدید در جذب مخاطب عامل اصلی این تصمیم باشد

https://aftabyazdonline.ir/?p=90993