نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت تامین داروی مورد نیاز کشور و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید دارو از جمله مسائلی است که در لایحه برنامه هفتم توسعه به آن توجه شده است.

سید محمد پاکمهر نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب یزد با اشاره به جزئیات لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه نقاط برجسته زیادی در حوزه های مختلف دارد.

وی افزود: در این لایحه موضوع تأمین داروی مورد نیاز کشور مورد توجه قرار گرفته و تولید دارو توسط شرکت های دانش بنیان مسائل مهمی است که در لایحه برنامه به آن پرداخته شده است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت ما کشوری هستیم که گیاهان دارویی در مناطق مختلف آن وجود دارد و توجه به این حوزه و تامین گیاهان داروی و پرداختن به این حوزه از مسائلی است که باز در لایحه برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است.

پاکمهر خاطرنشان کرد: توجه به موضوع پزشک ارجاع از دیگر مسائلی است که ما در لایحه برنامه هفتم آن را مشاهده می کنیم یکی از مسائل مهم در حوزه درمان کشور عدالت در تامین امکانات درمانی بین نقاط مختلف است واقعیت این است که در مناطق بسیاری از کشور مردم از امکانات درمانی و پزشک ارجاع سوم هستند.

وی افزود: در حالی که در تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور ما شاهد تراکم زیاد پزشکان هستیم در شهرستان های کوچک و مناطق محروم با کمبود پزشک امکانات درمانی محدود مواجه هستیم.

https://aftabyazdonline.ir/?p=82366