وزیر کشور با تاکید بر اینکه شعار نه غزه و نه لبنان جریانی نوعی شعار تسلیم بود، گفت: دانشگاه وجه استکبارستیزی دارد و دانشجویان نمی‌توانند در برابر مسائل غزه و یمن سکوت کنند.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب یزد احمد وحیدی در مراسم روز دانشجو که امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران در حال برگزاری است به موضوع غزه اشاره کرد و گفت: شعار جریانی که در دوره ای نه غزه و نه لبنان می گفتند متکی بر گذشته و نوعی اعلام تسلیم بود.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه همواره وجه ضد استکباری، آینده فکری و تفکر بالندگی خود را حفظ می کند و جریان دانشگاه و دانشجو نمی تواند در کنار کسانی باشند که مسائل غزه و یمن را نادیده بگیرند یا با سکوت از کنار آن بگذرند.

وزیر کشور دانشگاه را نمادی استکبار ستیز، مبارزه با سلطه و حرکت‌های با بصیرت و شجاعانه تعریف کرد و گفت: فاصله خرداد ۱۳۳۲ تا ۱۶ آذر ۳۲ که نیکسون به ایران آمد چهار ماه بیشتر نشده و پس از خفقان‌های ناشی از کودتای آمریکایی ۳۲ دانشجویان حرکت‌های ضد استکباری را در ۱۶ آذر که امروز روز دانشجو نامگذاری شده است، آغاز کرده‌اند و حرکت‌های جدیدی در مبارزات ضد استکباری و انقلابی شکل دادند.

وحیدی خاطرنشان کرد: اصولا دانشگاه خصلت ضد استکباری، عدالت جویی، مبارزه خواهی و حرکت به سمت آینده‌ای بلند دارد و حرکت‌های دانشجویی در این مسیر برای ما افتخار آمیز است.

وی به وقایع غزه اشاره کرد و گفت: حادثه غزه اینگونه شد که گروهی محدود داخل سرزمینی بسته و تحریم شده به نقطه‌ای از قدرت دست یافتند که آمریکا با تمام قدرتش وارد میدان شد و صدها تانک و نفربر برای از بین بردن این گروه مقاومت به اسرائیل فرستاد؛ بطوری که حتی در نبرد زمینی رژیم صهیونیستی در غزه شکست خورد و بر خلاف تبلیغی که در خصوص قدرت هوایی اسرائیل صورت می‌گرفت و ادعا می‌شد که توانمندی این را دارند که هر فردی را که می‌خواهند در اتاقی در آپارتمانش پیدا و نابود کنند، در نهایت مشاهده کردیم که قدرت هوایی آنها صرفا صرف کشتار کودکان و زنان غزه شد.

وحیدی ادامه داد: همواره تبلیغ می‌کردند که اسرائیل بزرگترین ارتش خاورمیانه و چهارمین قدرت نظامی جهان را دارد؛ اما در حادثه غزه ما دیدیم که آمریکا به این رژیم سلاح می‌فرستد و معادلات غزه به نفع مقاومت رقم می‌خورد.

وزیر کشور تاکید کرد: اینکه عنوان می‌کنند ایران در پشت واقعه ۷ اکتبر مقاومت قرار دارد یعنی اعتراف به قدرت ایران و تلاش بر نادیده گرفتن مقاومت است؛ در حالی که در عمل خلاف این تفکر بود، یعنی اتفاق طوفان‌الاقصی به دست خود فلسطینی‌ها رقم خورد و امروز مقاومت در غزه به درخت تنومندی تبدیل شده است که مستقل از ما عمل می‌کند.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: عده‌ای در داخل کشور نیز همواره معتقد بودند و دلسوزانه می‌گفتند مسئله فلسطین تمام شده است. چرا ما باید کاسه داغتر از آش باشیم. وقتی آنها سازش کردند ما چرا سازش نکنیم؛ در حالی که اگر بنا بود این نوع تفکر به نتیجه برسد امروز فلسطینی نیز وجود نداشت.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی در ایران گفت: بنده نیز در فضای مجازی و رسانه‌ها شنیده‌ام که مواد اولیه یک یا دو نوشابه توسط رژیم صهیونیستی تهیه می‌شود؛ اما هنوز دستگاه‌های اطلاعاتی ما در این زمینه به یقین نرسیده‌اند و اگر اعلام کنند ما رسیدگی و تحریم خواهیم کرد.

وزیر کشور همچنین انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی را مهمترین مسئله امروز کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه هدف گذاری‌های لازم در خصوص انتخابات از ماه‌ها پیش انجام گرفته است. اگرچه دشمن با تبلیغات خود تلاش به دلسرد کردن مردم برای شرکت در انتخابات را دارند و برخی جریان‌های داخلی نیز در این زمینه همسو با دشمن عمل می‌کنند؛ اما خوشبختانه برنامه ریزی‌ها برای حضور تمامی سلایق و همچنین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات انجام شده است.

https://aftabyazdonline.ir/?p=90498