خبر و تصاویر منتشر شده از افتتاح یک کافه در بلوار اندرزگوی تهران که به محل دور دورهای شبانه لوکس سواران مشهور هست، تعجب خیلی از کاربران را برانگیخت اما دقیقا به خاطر صاحب کافه و سیره رفتاری که از او در یک دهه گذشته مشاهده شده بود.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب یزد کافه کوچ متعلق به کسی است که به کاشف ماجرای سیسمونی گیت مشهور شده و البته در سالهای اخیر هرجا صحبت از عدالتخواهی و تجمعات عدالتخواهانه و تجمل گرایی مسئولین یا خانواده های اون ها شده بود، حضور فعال حقیقی و مجازی داشته و طیف گسترده ای را با خود همراه کرده بود.

البته اصل ماجرای فعالیت اقتصادی و کافه داری نه مطرود است و نه قبیح چرا که اتفاقا برای هرکسی مایه افتخار و مباهات در جامعه اسلامی خواهد بود و می تواند اثرات خیر زیادی را داشته باشد اما مسئله اصلی نوع نگاهی هست که به این ماجرا می توان داشت. اگر شخص دیگری در چنین نقطه ای از تهران این کار را میکرد و یک ارتباطی با یکی از مسئولین و یا بزرگان داشت، حتما آقای اشتری و جریان همفکران مطبوع وی مطالبی را علیه این کار با هشتگ کافه_گیت

یا اندرزگو_گیت را ترند شبکه های اجتماعی می کردند و از هر تریبونی این اتفاق را به باد انتقاد می گرفتند و آن را مصداق فساد با چفیه یا عناوین دیگر توصیف می کردند!
حالا سوال اینجاست آبا اگر بنا به راه اندازی کافه بود، نمی شد آن را در منطقه ای دیگر مثلا خیابان کریمخان زند و ایرانشهر و حوالی فردوسی که اتفاقا پر از کافه های مختلف بنا کرد؟ حتما باید به بلوار اندرزگو که از نمادهای لاکچری لایف بودن است رفت؟ حوالی انقلاب و فردوسی و هفت تیر به بدنه جامعه نزدیک تر بود یا آن بالا بالاها و کدام با فلسفه عدالتخواهی که مدتها با آن همه را نواختید بود؟

شاید اگر بنا به همفکران عدالتخواهی مدل آقا وحید بود الان باید می گفتیم فساد با شعار عدالتخواهی اما ما فقط نوع نگاه را نقد میکنیم و به کسی برچسب فساد را به صرف راه اندازی کسب و کار را نمی زنیم اما حقیقتا باید گفت که به نظر می رسد عدالتخواهی با آن معنای سابق دیگر برای آقا وحید و رفقا کاربرد نداشته و از عدالتخواهی پر سر و صدا رسیده ایم به یک عدالتخواهی پروژه ای که آن وسط کار و کاسبی هم میکنیم!

خلاصه که عدالتخواهی مدل آقا وحید اشتری وارد فاز جدیدی در میان دور دور ها شده است شاید رفتند آنجا تا از نزدیک رصد کنند و پروژه های جدیدی را کشف و منتشر کنند! الله اعلم! ما که از اول هم سر از کار این آقا وحید و رفقا در نیاوردیم!

فقط باید گفت الله برکت آقا وحید و امیدواریم همانطور که عدالتخواهی موسمی و پروژه ای خیر و برکت داشت کافه کوچ هم پر خیر و برکت باشد و از همانجا با مفاسد و مفسدین با چفیه و بی چفیه برخورد کنند و آنجا مقری جدید برای عدالتخواهان و هماهنگی پروژه ها باشد….

علی برکت الله … کوچتان از عدالتخواهی به کافه داری مبارک ..

https://aftabyazdonline.ir/?p=89534